Wednesday, December 5, 2007

Jorden rundt



Min drøm er å reise verden rundt. Å besøke alle verdens land, eller i hvert fall alle verdensdeler. Det hadde vært gøy å seile jorda rundt, om det alltid hadde vært stille og rolig hav. Men jeg tror jeg hadde blitt sjøsyk av alle bølgene. Med en blanding av fly-, tog-, buss-, ferje-, sykkel- og bilreise hadde jeg nok klart meg fint.
Jeg vil ha noen å dele reisen med, noen jeg kan si: ” Husker du den ekle maten i Burma? Husker du de rare menneskene i Chile? Husker du edderkoppen jeg fikk i skoen min i Australia?” til. Jeg har lyst til å oppleve de forskjellige oppfatningene vi mennesker har av verden, som kommer frem i de mange kulturene. Og jeg har lyst til å se verdens underverker, både de skapt av mennesker, og de som er skapt av naturen selv. Min drøm er rett og slett å bare reise rundt og oppleve det jorda vår har å by på, å ikke jobbe eller streve. Å reise som ung, og slå meg ned på den perfekte plass som gammel.

1 comment:

Tina said...

Drømmen om å reise jorden rundt går kanskje i oppfyllelse neste år AK:)